Tiedotteet 2018

20.9.2018 11.08

Kelluvien imutyhjennysasemien peruskunnostaminen kilpailutetaan

Pidä Saaristo Siistinä ry kilpailuttaa Saaristomerellä sijaitsevien kelluvien imutyhjennysasemien peruskunnostamisen toteuttamisen. Korjattavia imutyhjennysasemia on yhteensä yhdeksän.

Tällä korjauskierroksella PSS ry haluaa varmistaa, että jo olemassa oleva imutyhjennysverkosto pysyy käyttökuntoisena vielä monta vuotta.

Osana peruskunnostusta laitteet pinnoitetaan sisältä siten, että ne kestävät erittäin vahvan lietteen, niiden kiinnityskorvakkeet vahvistetaan tai korvataan uusilla ja törmäyslistoitusta parannetaan.

Tarjouspyyntöasiakirjat voit ladata tästä:

LIITE 1 - Peruskorjauksen tarkempi kuvaus ja vähimmäisvaatimukset (pdf) (489.3 KB)
LIITE 1 - PÄIVITETTY 30.10.2018 Peruskorjauksen kuvaus ja vaatimukset (pdf) (480.6 KB)
LIITE 2 - Tarjouslomake (pdf) (208.9 KB)
LIITE 3 - POLYUREA-ESITE (pdf) (278 KB)
PSS_ry_Liite_3_Kuvaus_lietteestä (pdf) (213.4 KB)
PSS Tarjouspyyntö (pdf) (139.7 KB)

Tulleet kysymykset:

Kysymys ja vastaus (pdf) (87.8 KB)
Kysymykset ja vastaukset 29.10.2018 (pdf) (186.9 KB)

Tarjouksia voi jättää ke 10.10.2018 klo 12 asti. Tarjoukset ja mahdolliset lisäkysymykset voi lähettää Hanna Haaksille osoitteeseen hanna.haaksi@pssry.fi.

BATSECO-BOAT-projektissa kartoitetaan kehitystarpeet ja investoidaan uusiin asemiin

Imutyhjennysasemien peruskunnostaminen on osa kolmevuotista BATSECO-BOAT-projektia. Projektin tavoitteena on kehittää pienveneiden imutyhjennyspalveluita koko keskisen Itämeren alueella kartoittamalla palveluiden nykytilanne sekä investoimalla uusiin ratkaisuihin ja nykyisten laitteiden korjauksiin.

BATSECO-BOAT-projektia johtaa Turun yliopiston Brahea-keskus ja kumppanit ovat Suomessa Pidä Saaristo Siistinä ry, Ruotsissa Ecoloop AB, Campus Roslagen sekä Norrtäljen kunta ja Virossa Hoia Eesti Merd (Keep the Estonian Sea Tidy) sekä Viimsin kunta. Hankkeen rahoittaa EU:n aluekehitysrahaston Central Baltic Interreg -rahoitusohjelma, ja sen kokonaisbudjetti on 1,48 miljoonaa euroa.