Tiedotteet 2018

Ennakkotilaa Pidä Saaristo Siistinä ry:n juhlakirja – Tarinoita meren poukamista ja järvien rannoilta!

Anne Pentin kirjoittama tarinallinen historiikki on mukaansatempaava ja värikäs kurkistus yhdistyksen tekemään työhön. Se valottaa erilaisten lyhyiden tarinoiden ja kuvien myötä, miten muutamien saaristolaisten tekemästä vapaaehtoistyöstä on 50 vuoden aikana kasvettu kansainvälistä yhteistyötä tekeväksi vesistöjen hyvinvoinnin asiantuntijaksi.

Kirja sopii erinomaisesti myös lahjaksi kaikille vesistöjen ystäville! Ostamalla kirjan tuet PSS ry:n työtä, sillä myyntituotto käytetään konkreettiseen työhön puhtaampien vesistöjen puolesta.

Tee ennakkotilaus netissä 31.10. mennessä täällä!

Ennakkotilaajan etuna kirja hintaan 25 € (norm. 28 €) + postikulut. Kirja postitetaan tilaajille helmikuun 2019 aikana.

Maistiainen kirjasta:

Alkuvuosina talkoolaisille ei syksyn reissuissa löytynyt yöpaikkoja ja unet otettiin huoltoaluksessa. Päivän auringossa lämmenneet kuorikesäkit olivat hyvä ja riittävä patja. Kun kuorikesäkkejä ei kyydissä ollut, keksivät miehet kerran patjakseen myös ruumassa olleet roskasäkit. Patjat olivat kuulemma pehmeät ja mukavat, mutta haju oli nukkumista hieman häirinnyt.

Poika kerää roskia